정규 멤버들

김현영

소속 연세대학교 학부-대학원 연계과정(경영학)
직위 연구원(Researcher), MS Candidate

beforewit.anyway (at) gmail.com


현재 HCI 연구실에서 경영학과 학석사연계과정 중에 있다. 연세대학교에서 경영학과 생활디자인학을 복수전공 하였다. 사회적 책임을 다하는 지속 가능한 디자인 경영을 바탕으로 저의 브랜드를 만드는 것이 꿈이다. Do good (Design) & Good design brings good business

소속 팀

2015.01 ~ 2015.06 : ES(Experience-Sharing) / 참여 연구원(Assistant Researcher)
2015.06 ~ 2016.01 : HB / 공동 팀장(Co-Team Manager)
2016.01 ~ now : 세자매 / 공동 팀장(Co-Team Manager)

참여 프로젝트

Mar, 2015 - May, 2015
The development of Social Media System sustaining augmented co-experience with Social Context Sharing (2 of 3)
Ministry of Science, ICT and Future Planning (미래창조과학부)

Jun, 2015 - May, 2016
The development of Social Media System sustaining augmented co-experience with Social Context Sharing (3 of 3)
Ministry of Science, ICT and Future Planning (미래창조과학부)

Sep, 2015 - now
Grand ITRC: Intelligent Interaction for Life Companionship (라이프 컴패니온쉽 경험을 위한 지능형 인터랙션 융합 연구)
미래창조과학부(MSIP) 및 정보통신기술진흥센터(IITP)

페이퍼

[Conference]
Kim, H. Y., Kim, B., Lee, J. H., & Kim, J. (2017, May). Hey, Wake Up: Come Along with the Artificial Learning Companion to the e-Learner’s Outcomes High!. In Proceedings of the 2017 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, ACM, 2017. http://dx.doi.org/10.1145/3027063.3053123

Kim, H. Y., Kim, B., & Kim, J. (2017, March). "An Imperfectly Perfect Robot: Discovering Interaction Design Strategy for Learning Companion." Human-Robt Interaction (HRI), 2017 12th ACM/IEEE International Conference. IEEE, 2017. http://dx.doi.org/10.1145/3029798.3038360

Kim, B., Kim, H. Y., Kwon, O., Lee, J., Ha, T., Lee, I., & Kim, J. (2017, Febraury). The Effect of Learning Companion with Weakness and Emotion on Upper Social Comparison and Social Interaction. In Proceedings of HCI Korea. Hanbit Media, Inc.. (우수 논문 수상)

Kim, B., Kim, H. Y., & Kim, J. (2016, September). Getting home safely with drone. In Proceedings of the 2016 ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing: Adjunct (pp. 117-120). ACM.

Kwon, O., Kim, H. Y., Kim, B., Lee, J., Ha, T., Lee, I., & Kim, J. (2016, January). Now is the time! : Qualitative research about meaning of wait experience. In Proceedings of HCI Korea (pp. 198-200). Hanbit Media, Inc..

Kim, M., Kim, B., Kim, H. Y., Baek, S., Shin, H., Lee, I., & Kim, J. (2016, January). The Effect of Emotion Sharing with Hashtag on Perceived Attention Seeking and Social Interactivity. In Proceedings of HCI Korea (pp. 460-467). Hanbit Media, Inc..

Aum, H., Jang, J., Kim, M., Kim, T., Kim, H., & Kim, J. (2014, December). The impact of self-presentation and social expectation in continuous usage: focusing on recommendation system. In Proceedings of HCI Korea (pp. 371-377). Hanbit Media, Inc..

이범호, 김현식, 신현식, & 김현영. (2014). 멀티플렉스 환경에서 서비스 진정성요인과 기술수용에 대한 관계 분석. HCI 2015, 266-268.

[Journal]
권오균, 김현영, 김보명, 이지인, 하태훈, 이인성, & 김진우. (2017). 서비스 대기시간에서 사용자 경험의 의미와 서비스 디자인 원칙. 한국콘텐츠학회논문지, 17(1), 270-286.

Kim, H., Kim, B., Kim, J., Shin, H., & Kim, J. (2016). Impact of Immediacy and Self-Monitoring on Positive Emotion and Sense of Community of User: Focusing on Social Interactive Video Platform (근접성과 자기 점검이 사용자의 긍정적 감정과 소속감에 미치는 영향: 소셜 인터랙티브 비디오 플랫폼을 중심으로). The Science of Emotion & Sensibility, 19 (2), 3-18.

김보명, 김현영, 김진욱, 신현식, 김진우. (2016). 소셜 비디오 플랫폼 상에서 ‘나’의 개성과 ‘다른 사람’의 개성이 사용자의 긍정성과 소속감에 미치는 영향. 한국콘텐츠학회논문지, 16(2), 480-493.

Scroll to the top