정규 멤버들

김보명

소속 연세대학교 인지과학협동과정
직위 연구원(Researcher), MS Candidate

qhaud31 (at) nate.com


홍익대학교에서 산업공학과를 전공하였다. 사회·문화 전반적으로 사람들의 긍정적인 행동을 유도할 수 있는 제품이나 시스템을 연구 및 개발하고 싶어한다.

소속 팀

2015.01 ~ 2015.06 : ES(Experience-Sharing) / 참여 연구원(Assistant Researcher)
2015.06 ~ 2016.01 : HB / 공동 팀장(Co-Team Manager)
2016.01 ~ now : 세자매 / 공동 팀장(Co-Team Manager)

참여 프로젝트

Mar, 2015 - May, 2015
The development of Social Media System sustaining augmented co-experience with Social Context Sharing (2 of 3)
Ministry of Science, ICT and Future Planning (미래창조과학부)

Jun, 2015 - May, 2016
The development of Social Media System sustaining augmented co-experience with Social Context Sharing (3 of 3)
Ministry of Science, ICT and Future Planning (미래창조과학부)

Sep, 2015 - now
Grand ITRC: Intelligent Interaction for Life Companionship (라이프 컴패니온쉽 경험을 위한 지능형 인터랙션 융합 연구)
미래창조과학부(MSIP) 및 정보통신기술진흥센터(IITP)

페이퍼

[Conference]
Kim, H. Y., Kim, B., Lee, J. H., & Kim, J. (2017, May). Hey, Wake Up: Come Along with the Artificial Learning Companion to the e-Learner’s Outcomes High!. In Proceedings of the 2017 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, ACM, 2017. http://dx.doi.org/10.1145/3027063.3053123

Kim, H. Y., Kim, B., & Kim, J. (2017, March). "An Imperfectly Perfect Robot: Discovering Interaction Design Strategy for Learning Companion." Human-Robt Interaction (HRI), 2017 12th ACM/IEEE International Conference. IEEE, 2017. http://dx.doi.org/10.1145/3029798.3038360

Kim, B., Kim, H. Y., Kwon, O., Lee, J., Ha, T., Lee, I., & Kim, J. (2017, Febraury). The Effect of Learning Companion with Weakness and Emotion on Upper Social Comparison and Social Interaction. In Proceedings of HCI Korea. Hanbit Media, Inc.. (우수 논문 수상)

Kim, B., Kim, H. Y., & Kim, J. (2016, September). Getting home safely with drone. In Proceedings of the 2016 ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing: Adjunct (pp. 117-120). ACM.

Kwon, O., Kim, H. Y., Kim, B., Lee, J., Ha, T., Lee, I., & Kim, J. (2016, January). Now is the time! : Qualitative research about meaning of wait experience. In Proceedings of HCI Korea (pp. 198-200). Hanbit Media, Inc..

Kim, M., Kim, B., Kim, H. Y., Baek, S., Shin, H., Lee, I., & Kim, J. (2016, January). The Effect of Emotion Sharing with Hashtag on Perceived Attention Seeking and Social Interactivity. In Proceedings of HCI Korea (pp. 460-467). Hanbit Media, Inc..

[Journal]
권오균, 김현영, 김보명, 이지인, 하태훈, 이인성, & 김진우. (2017). 서비스 대기시간에서 사용자 경험의 의미와 서비스 디자인 원칙. 한국콘텐츠학회논문지, 17(1), 270-286.

Kim, H., Kim, B., Kim, J., Shin, H., & Kim, J. (2016). Impact of Immediacy and Self-Monitoring on Positive Emotion and Sense of Community of User: Focusing on Social Interactive Video Platform (근접성과 자기 점검이 사용자의 긍정적 감정과 소속감에 미치는 영향: 소셜 인터랙티브 비디오 플랫폼을 중심으로). The Science of Emotion & Sensibility, 19 (2), 3-18.

김보명, 김현영, 김진욱, 신현식, 김진우. (2016). 소셜 비디오 플랫폼 상에서 ‘나’의 개성과 ‘다른 사람’의 개성이 사용자의 긍정성과 소속감에 미치는 영향. 한국콘텐츠학회논문지, 16(2), 480-493.

Scroll to the top